Афоризми

«Хай живе Різдво!» - найцікавіші цитати про свято


*** 
«Можливо, Різдво, - подумав він, - не приходить з крамниці… Можливо, Різдво… можливо… це дещо більше»
Доктор Сьюз, «Як Ґрінч украв Різдво»
*** 
«Мені ніколи не вистачає шкарпеток, — пояснив Дамблдор. — Ось іще одне Різдво минає, а я не отримав жодної пари. Люди чомусь думають, що мені треба дарувати лише книжки».
Джоан Ролінґ, «Гаррі Поттер і філософський камінь»
*** 
«Різдво!.. Ви чуєте? Лишень від звуків цього чарівного слова у небі починають співати невидимі дзвіночки, і здається, що от-от станеться дещо казкове. Чуєте?»
Сашко Дерманський, «Крамничка тітоньки Мальви»
***
«Я відчуваю себе розтягнутою, тьмяною і розчарованою, як наступного дня після Різдва».
Сильвія Плат
*** 
«— Хто ця королева, Лю? — спитав Пітер. — Ти щось чула про неї?
— І зовсім вона не королева, — відповіла Люсі, — а страшна відьма, Біла Чаклунка. Всі лісові мешканці ненавидять її. Вона зачарувала цілу країну і тепер тут завжди зима, але ніколи не настає Різдво».
Клайв Стейплз Льюїс, «Хроніки Нарнії»
*** 
«Різдво – це сезон розпалення вогню гостинності в домі, добродушного вогню мислосердя у серці».
Вашингтон Ірвінг
*** 
«Минуло зовсім небагато часу – і веселий вогонь затанцював у печі. Тато-їжак позатуляв щілини щепками й полагодив розхитані двері. Щастик розтопив сніг, бо вдома не залишилося чистої води. Форко з Тосиком поставили у кутку соснові гілочки, причепурили їх мереживом і розклали під ними подарунки. Мама-їжачиха з Мілою і Росинкою застелили стіл скатертиною, запалили свічку у красивому підсвічнику й розставили смачні святкові страви, попередньо розігрівши на вогні грибну юшку й пампухи. Чайник весело посвистував, наче натякаючи, що от-от можна буде поласувати гарячим напоєм і різдвяним пирогом…
Цього року родина їжаків зустрічала Різдво далеко від дому й без подарунків одне одному. Але – і вони всі це знали – нинішнє святкування було найкращим подарунком для кожного з них». 
Надійка Гербіш, «Одного разу на Різдво»
*** 
«Можна поцілувати Месію?» — звертається Давид до молодої жінки.
«Месію?»
«Це ж Месія. Нам ангел про нього розповів. Сказав, що він народився сьогодні й лежить у яслах. І щоб ми йому поклонилися. Можна, я його поцілую?»
«Можна».
Давид обережно цілує лобик немовляти. Воно пахне молоком і сіном.
«Ти народила Месію», — хлопець дивиться на жінку із захопленням і подивом.
Вона нічого не каже.
«Воно таке гарне — твоє дитя. Воно спасе цілий світ. Тепер усе буде інакше».
Дзвінка Матіяш, «Перше Різдво»
*** 
«Наступного дня мама пішла на роботу ще о четвертій ранку. Та передусім вона мене обійняла — то були мої перші різдвяні обійми.
— А ти поспи, — сказала вона. — Я повернуся десь о третій.
Її вигляд нагадував, що вже Різдво. Вона вдягнула до уніформи червону, як у гнома, шапку. А ще в неї були червоні очі, бо вона прибирала і пізно лягла спати.
Коли вхідні двері зачинилися, я підтягнув маскувальні штори. Надворі світив місяць і мерехтіли зірки, тож мені стало веселіше.
Я ліг на канапу, дивився на них і думав про обійми. Про те, як по-різному обіймаються мама та Ельса. Хоч мені подобалися обійми обидвох.
Я заплющив очі й щосили сам себе обійняв».
Ульф Старк, «Маленька книжка про любов»
***
«Ось хоча б і Різдво. Зате який відчуваєш священний трепет, якими добрими поривами повнишся! Я завжди чекав цих днів як найкращих у році. Це радісний час – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні у всьому календарі, коли люди, наче за мовчазною згодою, вільно розкривають один перед одним свої серця і бачать у своїх ближніх, – навіть у незаможних і знедолених, – таких же людей, як і вони самі, що бредуть однією з ними дорогою до могили, а не якихось істот іншої породи, яким варто йти інакшим шляхом. А тому, дядечку, хоча це й правда, що на Різдво мені ще жодного разу ні золота, ні срібла не додалось, я все одно вірю, що воно приносить мені добро і буде приносити добро. Тож хай живе Різдво!»
Чарльз Діккенс, «Різдвяна історія»



















Афоризми з Біблії
(переклад І. Огієнка)


а) окремі слова узагальнено-метафоричного вжитку, слова-сим- воли: «Голгофа» (Єв. від Івана) [2, с.1339] — «горб в околицях Єрусалима, де був розп’ятий на хресті Ісус. Це слово в переносному вживанні означає страждання, муки (моральні та фізичні), подвижництво» [5, с. 66];
«Еден» (Кн. Буття) [2, с.9] — «назва країни, де знаходився рай — місце перебування перших людей Адама і Єви до їх вигнання звідти. Вживається як синонім до слів «рай», «райське життя» [5, с.85];
«Голіят» (Перша кн. Самуїлова) [2, с.364] — «Голіаф — філістимлянський велетень. Так називають людину дуже високого зросту і значної фізичної сили» [5, с.66];
«Ірод» (Єв. від св. Луки) [2, с.1304] — «вживається у значенні: мучитель, тиран (слово це стало лайкою)» [5, с.119];
«Юда» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1225] — «Іуда — у переносному значенні — зрадник, лицемір. «Іудин поцілунок» — вчинок людини, що прикриває облесливістю свою зраду» [5, с.121];
«Лазар» (Єв. від св. Луки) [2, с.1292] — «у Євангелії є оповідання про жебрака Лазаря, який, покритий струпами, лежав під ворітьми багача і радий був крихтам з чужого столу. «Співати Лазаря» — прибіднюватись (жебраки співали пісню про Лазаря, намагаючись розчулити слухачів)» [5, с.142];
«Мойсей» (Кн. Вихід) [2, с.80] — «ім’я це вживається у значенні: пророк, визволитель, чудодій (часто з іронічним відтінком)» [5, с.171];
«фарисеї» (Єв. від св. Матвія) [2, с. 1219] — «у переносному значенні дворушники, ханжі, лицеміри» [5, с.289];
«Хам» (Кн. Буття) [2, с.16] — «Хам — син Ноя, родоначальник стародавніх ханаанських племен. Він насміявся з свого батька, за що був проклятий ним. У переносному значенні — груба, невихована людина» [5, с.296];
«Пилат» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1228] — «Понтій Пілат — римський намісник Іудеї, що видав юрбі Ісуса Христа на розп’яття. У переносному значенні — «нещира людина, що своєю бездіяльністю свідомо сприяє злочинові, жорстокий лицемір» [5, с.218];
б) словосполучення: «вогненні слова» (Кн. прор. Даниїла) [2, с.1101] — «це написані таємничою рукою на стіні вогняні знаки під час бенкету в халдейського царя Валтасара (Балтазара), які віщували його загибель. Віщування справдилося — тієї ж ночі Валтасара було вбито. Відтоді вираз став крилатим, означаючи попередження про нещастя, віщування чогось недоброго» [3, с.139; 5, с.48];
«вдовина лепта» (Єв. від св. Марка) [2, с.1252] — «має значення: внесок формально малий, але великий своєю внутрішньою цінністю; вживається також іронічно. Вислови «внести свою лепту», «лепта» зараз вживаються у значенні: посильна участь у чомусь» [5, с.144];
«вавилонська башта» (Кн. Буття) [2, с.18] — «вживається на означення справи, яка ніколи не буде завершена» [5, с.32];
«влада темряви» (Єв. від св. Луки) [2, с.1303] — «вживається на позначення відсталості, жорстокості звичаїв та забобонності дореволюційного села» [5, с.48];
«гріх на смерть» (Перше собор. послання ап. Івана) [2, с.1498]
— «смертний гріх — найтяжчий, за релігійними уявленнями, гріх. Його не можна спокутувати, він вічно карається в «загробному житті». У переносному значенні — найтяжчий злочин» [5, с.259];
«манни з неба» (Кн. Вихід) [2, с.96] — «вживається у значенні: несподівано одержані життєві блага; «чекати, як манни небесної» — чекати з нетерпінням; «живитися манною небесною» — існувати надголодь» [5, с.158];
«голос того, хто кличе в пустині» (Єв. від св. Івана) [2, с.1308] — «даремний заклик до кого-небудь, залишений без уваги, без відповіді, а також одинокий виступ, не підтриманий ніким» [5, с.66];
«валаамова ослиця» (Кн. Числа) [2, с.205] — «вживається найчастіше по відношенню до мовчазних і помірних людей, що несподівано починають обурюватися» [5, с.34];
«хорони Ти мене, як зіницю ока» (Кн. Псалмів) [2, с.674] — «хоронити, як зіницю ока. Це загальновживане порівняння неодноразово зустрічається у Біблії. У значенні охороняти, оберігати, ховати дуже пильно» [10, с.335];
«не хлібом самим буде жити людина» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1188] — «жити не хлібом єдиним (одним) — крім матеріальних, мати і духовні інтереси» [10, с.294];
«сіль землі» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1189] — «кращі люди свого часу» [5, с.255];
«корень усього лихого» (2-ге послання св. ап. Павла до Тимофія) [2, с. 1462] — «вислів вживається як синонім до «основа, підстава, першоджерело зла» [5, с.135];
«терновий вінок» (Єв. від св. Івана) [2, с.1338] — «муки, страждання» [10, с.130];
«обіцяний край» (Кн. Числа) [2, с.223] — «у переносному значенні у сучасній літературній мові — багатий край, а також сподівана мета» [4, с.334];
«повернення блудного сина; блудний син» (Єв. від св. Луки) [2, с.1290] — «людина, що розкаялась в своїх помилках» [5, с.26];
«не зважаючи на обличчя» (Соборне послання св. ап. Якова) [2, с.1483] — вираз «не зважаючи на обличчя» став формулою принципі- альної критики, яка не зупиняється перед тим, щоб викрити недоліки діяльності людини, яка займає високе положення [1, с.407];
«Ґоґа й Маґоґа» (Об’явлення св. Івана Богослова) [2, с.1520] — ці імена вживаються, коли йдеться про що-небудь страшне, навіюючи жах. Ґоґ — легендарний жорстокий цар, Маґоґ — його царство і народ [1, с.145];
«першим кинути каменем» (Єв. від св. Івана) [2, с.1321] — «кинути камінь» у кого-небудь у значенні звинувачувати з’явилося з Євангелія; Ісус сказав книжникам і фарисеям, які, спокушаючи його, привели до нього жінку, яка звинувачувалася у перелюбстві: «Хто з вас без гріха, перший кинь у неї камінь» (у давній Іудеї існувала страта — закидати камінням) [1, с.59];
«Содом та Гомора» (Кн. Буття) [2, с.27] — «у переносному значенні — розпуста, хаос, безладдя» [5, с.260];
«гидота спустошення» (Єв. від св. Матвія) [2, с. 1221] — повне розорення, спустошення, бруд [1, с.353];
«книга, запечатана сімома печатками» (Об. Св. Івана Богослова) [2, с.1506] — «вживається у значенні: щось незрозуміле, приховане, неприступне» [5, с.130];
«наріжним став каменем» (Кн. Псалмів) [2, с.757] — «у наш час вживається із значенням: основна, головна ідея» [5, с.179];
«око за око, зуба за зуба» (Кн. Вихід) [2, с.103] — «у переносному значенні: відплата повною мірою за заподіяне зло» [5, с.203];
«тридцять срібників» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1225] — «ціна зради» [5, с.277];
«чисті й нечисті» (Кн. Буття) [2, с.14] — «у переносному значенні чисті — хороші, порядні люди, а нечисті — порочні» [5, с.308];
в) речення — прості чи складні: «Не поможе багатство в день гніву, а справедливість від смерти визволює» (Кн. приповістей Соломонових) [2, с.792];
«Багато покликаних, та вибраних мало» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1212];
«Хто яму копає, той в неї впаде» (Кн. Еклезіястова) [2, с.830] — «копати яму — підступно, таємно готувати кому-небудь неприємність, нещастя і т.ін.» [10, с.388];
«Хіба реве віл, коли ясла повні» (Кн. Йова) [2, с.625]; «Чи дикий осел над травою реве?» (Кн. Йова) [2, с.625] — «це риторичне запитання означає незадоволення людини умовами її життя» [5, с.297];
«Оце тепер вона — кість від костей моїх, і тіло від тіла мого» (Кн. Буття) [2, с.9] — «цей вислів широко вживається в різних варіантах у переносному значенні, характеризуючи кровну і духовну близькість між людьми, а також органічні зв’язки з чимось (кимось)» [4, с.369];
«Отче, відпусти їм, бо не знають, що чинять вони» (Єв. від св. Луки) [2, с.1305] — «вживається для характеристики людей, які не передбачають поганих наслідків своїх вчинків або слів» [4, с.307];
«Не залишиться тут навіть камень на камені, який не зруйнується» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1221] — «вживається у значенні «знищити, зруйнувати вщент» [5, с.124];
«Хто не візьме свого хреста і не піде за Мною, той Мене не достойний» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1199] — «у переносному значенні означає покірність долі, а також велике страждання, яке людина терпить в ім’я ідеї» [5, с.193];
«Лікарю, уздоров самого себе» (Єв. від св. Луки) [2, с.1267] — «вживається у значенні: перш ніж осуджувати когось, виправся сам» [5, с.147];
«Не розсипайте перли перед свиньми» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1193]
— «використовується із значенням: не витрачайте марно слів перед людьми, які не здатні зрозуміти вас і не погодяться з вами» [5, с.187];
«Будьте ж мудрі, як змії, і невинні, як голубки» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1198] — «у сучасній літературній мові найчастіше вживається з негативним забарвленням на позначення фальшивої доброчесності, фарисейського смирення» [5, с.172];
«Не судіть, щоб і вас не судили» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1193]
— «у переносному значенні цей вислів уживається для застереження від несправедливих, необ’єктивних висловлювань про людей та їхні вчинки» [4, с.322];
«Віддайте кесареві кесареве, а Богові — Боже» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1218] — «слова ці, що видаються за свідчення безсторонності Ісуса, насправді є освяченням компромісу між церквою і державою; вислів часто переосмислюється; він вживається у випадках, коли хочуть сказати: віддати комусь (чомусь) належне» [4, с.68];
«Хто має вуха, нехай слухає» (Єв. від Матвія) [2, с.1200] — «євангельський вираз: слова Христа як звернення до народу» [4, с.506];
«Жоден пророк не буває приємний у вітчизні своїй» (Єв. від св. Луки) [2, с.1267]; «Пророка нема без пошани, — хіба тільки в вітчизні своїй та в домі своїм» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1205] — «люди охоче прислухаються до слів сторонніх осіб і зовсім не слухають навіть найрозумніших думок, якщо вони належать близьким» [5, с.187];
г) структура ускладненого типу — розгорнуті цитати: «І не виливають вина молодого в старі бурдюки, а то бурдюки розірвуться, і вино розіллється, і бурдюки пропадуть, а виливають вино молоде до нових, бурдюків, — і одне й друге збережене буде» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1196] «влити нове вино у старі міхи» — вживається для протиставлення нового змісту і старої форми явищ, творів літератури, мистецтва та ін.» [4, с.74];
«Пам’ятай день суботній, щоб святити його! Шість день працюй і роби всю працю свою, а день сьомий — субота для Господа, Бога твого» (Кн. Вихід) [2, с.101];
«Ідіть! Оце посилаю Я вас, як ягнят між вовки» (Єв. від св. Луки) [2, с.1280];
«Просіть — і буде вам дано, шукайте — і знайдете, стукайте — і відчинять вам» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1193];
«Не жадай дому ближнього свого, не жадай жони ближнього свого, ані раба його, ані невільниці його, ані вола його, ані осла його, ані всього, що ближнього твого» (Кн. Вихід) [2, с.101];
«Пам’ятай день суботній, щоб святити його! Шість день працюй і роби всю працю свою, а день сьомий — субота для Господа, Бога твого» (Кн. Вихід) [2, с.101];
«Хто більш, як Мене, любить батька чи матір, той Мене не достойний. І хто, більш як Мене, любить сина чи дочку, той мене не достойний» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1199];
«Багато хто прийде і Ім’я Моє, кажучи: «Я Христос». І зведуть багатьох» (Єв. від св. Матвія) [2, с.1221];
«Коли праве око спокушає тебе, — його вибери і кинь від себе: бо краще тобі, щоб загинув один із твоїх членів, аніж до геєни все тіло твоє було вкинене» (Єв. від св. Матвія) [2, с. 1190];
«І як правиця твоя спокушає тебе, — відітни її й кинь від себе: бо краще тобі, щоб загинув один із твоїх членів, аніж до геєни все тіло було вкинене» (Єв. від св. Матвія) [2, с. 1190].
Джерело:








Джордж Бернард Шоу – єдина людина, удостоєна і Нобелівської премії в галузі літератури, і премії «Оскар».
Про це пише fit4brain.com.
Видатний критик свого часу і найпрославленіший – після Шекспіра – драматург, що писав англійською мовою.
При отриманні Нобелівської премії він з властивою йому дотепністю назвав цю подію «знаком вдячності за те полегшення, яке він доставив світу, нічого не надрукувавши в цьому році».
Він як ніхто інший вмів ідеально поєднувати гумор і глибокі спостереження, а його влучні і точні цитати підтверджують всю глибину його світогляду.
1. Світ складається з нероб, які хочуть мати гроші, не працюючи, і придурків, які готові працювати, не багатіючи.
2. Революції ніколи не полегшували тягар тиранії; вони лише перекладали цей тягар з одного плеча на інше.
3. Газета – це друкований орган, що не бачить різниці між падінням з велосипеда і крахом цивілізації.
4. Мій спосіб жартувати – це говорити правду. На світі немає нічого смішніше.
5. Секрет успіху – в тому, щоб викликати обурення у якомога більшої кількості людей.
6. Любіть чоловіків. Їм дуже потрібна ваша любов. Навіть якщо вони в цьому ніколи не зізнаються. За кожним великим чоловіком завжди є жінка, яка в нього вірила. І любила по-справжньому.
7. Найбільше люди цікавляться тим, що їх абсолютно не стосується.
8. Якщо мій сусід б`є свою дружину щодня, а я - ніколи, то за статистикою ми обидва б`ємо свою дружину через день.
9. Якщо ви починаєте з самопожертви заради тих, кого любите, то закінчите ненавистю до тих, кому принесли себе в жертву.
10. Найбільший гріх по відношенню до ближнього - не ненависть, а байдужість; ось істинно вершина нелюдськості.
11. Ми не маємо права споживати щастя, не роблячи його.
12. Непристойність можна відшукати в будь-якій книзі, за винятком телефонної.
13. Читаючи біографію, пам`ятайте, що правда ніколи не годиться до опублікування.
14. Ідеальний чоловік – це чоловік, який вважає, що у нього ідеальна дружина.
15. Вміти виносити самотність і отримувати від неї задоволення - великий дар.
16. Щирим бути не небезпечно, тим більше якщо ви вдобавок дурні.
17. Люди, які вміють веселитися, не мають грошей, а люди, які мають гроші, не вміють веселитися.
18. Іноді треба розсмішити людей, щоб відвернути їх від наміру вас повісити.
19. Мучеництво – єдиний спосіб прославитися, не маючи ніяких здібностей.
20. Ненависть – помста боягуза за випробуваний їм страх.
21. Злодій – не той, хто краде, а той, кого спіймали.
22. Якщо коли-небудь, ганяючись за щастям, ви знайдете його, то, подібно старій, що шукала свої окуляри, виявите, що щастя було весь час у вас на носі.
23. Той, хто вміє – робить, хто не вміє – вчить інших.
24. Старіти – нудно, але це єдиний спосіб жити довго.
25. Єдиний урок, який можна зробити з історії, полягає в тому, що люди не витягують з історії ніяких уроків.
26. Якщо у вас є яблуко і у мене є яблуко, і ми обмінюємося цими яблуками, то у вас і у мене залишається по одному яблуку. А якщо у вас є ідея і у мене є ідея, і ми обмінюємося ними, то у кожного з нас буде по дві ідеї.
27. Моя слава зростала з кожною моєю невдачею.
28. Людина – як цегла: обпалюючись, твердне.
29. Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного: навчитися жити на землі, як люди.
30. Єдиний, хто поступав розумно, був мій кравець. Він знімав з мене мірку заново кожен раз, коли бачив мене, в той час як всі інші підходили до мене зі старими мірками, очікуючи, що я їм буду відповідати.
31. Життя полягає не в тому, щоб знайти себе. Життя полягає в тому, що створити себе.
32. Навчився говорити – значить виріс, навчився мовчати – значить порозумнішав.

33. Постарайтеся отримати те, що любите, інакше доведеться полюбити те, що отримали.










Щоб дійти до мети, потрібно перш за все іти.
                                О. де Бальзак



Кожна мить життя - це можливість.

Габріель Гарсіа Маркес



Як правило, людина не знає всього того, що вміє, і не вміє всього того, що знає.
Айзек Азімов











"Мама" Гаррі Поттера: Кращі цитати Джоан Роулінг


"Кожна історія живе доти, поки хоч хтось хоче її слухати. Історії, які подобаються нам найбільше, живуть в нас вічно."

"Справжні письменники сидять вдома і пишуть, а не говорять про те, що вони збираються написати."

"Ми не потребуємо магії, щоб змінити цей світ - всередині нас вже є все, що нам потрібно для цього."

"Минуле буває занадто важким для того, щоб всюди носити його з собою. Іноді про нього варто забути заради майбутнього."


"Я знаю напевно: любов - найзначніша річ. Що сильніше слів "я тебе люблю"? Вони сильніші за страх, сильніші за смерть."

"Я думаю, я б хотіла провести один день з Гаррі. Я б запросила його на обід і попросила пробачення за все, через що змусила його пройти."

"Наш вибір більшою мірою, ніж наші здібності, показує нашу істинну сутність."





Поки ви молоді, вам належить весь світ.
Оскар Уайльд "Портрет Доріана Грея"






Заздрість штовхає людей нікчемних на дрібні і бридкі вчинки, а людей гідних спонукає до суперництва.

Оноре де Бальзак





Раз вже почав — перемагай.



                                 Ернест Хемінгуей








Ніколи не переставай посміхатися, навіть коли тобі сумно, —
Хтось може закохатись в твою посмішку.




                          Габріель Гарсіа Маркес




Щоб дійти до мети, людині потрібно тільки одне. Йти.

                  Оноре де Бальзак






Коли даєш себе приручити, потім доводиться й плакати.

              Антуан де Сент-Екзюпері



Якщо ви завжди поспішаєте, ви можете пропустити чудо.

Льюїс Керролл






                             Люди, будь ласка, помічайте, коли ви щасливі.

                        Курт Воннегут



Сьогодні — тільки один з багатьох, багатьох днів, які ще попереду. Але, можливо, всі ці майбутні дні залежать від того, що ти зробиш сьогодні.
                                                                                                                                               Ернест Хемінгуей


























Умберто Еко:
Бути освіченим ще не означає бути розумним. Ні. Але сьогодні всі хочуть бути почутими і в деяких випадках неминуче виставляють свою дурість на показ. Так що можна сказати, раніше дурість не афішувала себе, а в наш час вона бунтує.





Краще вже не мати очей, аніж бути лихим на око.
Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісня"


























Немає коментарів:

Дописати коментар